Terug

Hoofdstuk 4.4

Cliëntenraad: perspectief van de cliënt

Na oprichting van de cliëntenraad ROHA-HpA in 2021 was het van beide kanten even zoeken, maar in 2022 wisten de cliëntenraad en de ROHA-organisatie elkaar steeds beter te vinden. Bij alles waar de cliëntenraad over meedenkt en -praat, brengen de leden het perspectief van de patiënt in. Daarmee waarborgen ze dat de rol en de positie van de patiënt in de huisartsenzorg gezien en op waarde geschat worden – ten bate van de kwaliteit van zorg. Door die bril keek de cliëntenraad onder andere naar het jaarplan en de begroting voor 2023, de plannen voor het project Ouderenzorg/Beter Oud in Amsterdam en naar het onderzoeksproject Patiëntenfeedback dat in 2023 start. Een delegatie van de cliëntenraad neemt plaats in de klankbordgroep voor dit onderzoek.

Meer slagkracht dankzij ambtelijk secretaris

Een belangrijke stap voorwaarts voor de cliëntenraad was de aanstelling van een ambtelijk secretaris. Dit komt de samenwerking tussen de cliëntenraad en de ROHA-organisatie ten goede. Bovendien neemt zij de cliëntenraad, die met vier leden onderbezet is, werk uit handen. Dit geeft de leden meer ruimte voor inhoudelijke zaken. De cliëntenraad hoopt in 2023 nieuwe, enthousiaste leden te mogen verwelkomen.

Annette André de la Porte

Ambtelijk secretaris

Rob Jonquiere

Voorzitter cliëntenraad

Elly Rahder

Lid cliëntenraad

Kati Varkevisser

Lid cliëntenraad

Sylvia de Roos

Lid cliëntenraad